Tja, wat wil je?
In Nederland zal de situatie wel niet zoveel verschillen van bij ons in Vlaanderen. Dus ik beschrijf het hier even.
Alleenstaanden met een gemiddeld loon moeten hier 80% van hun inkomen afgeven aan de belastingen: dus in januari, februari en de eerste twee weken van maart werken ze voor zichzelf. De rest van het jaar werken ze gratis voor al de niet-productieven: die krijgen wel zomaar alles gratis, zonder er een klop voor te doen: huis, eten, gezondheidszorg, vervoer, energie,...
En dan worden de wel-werkende mensen nog van 's morgens tot 's avonds kapot gepest: rijvakken worden afgepakt zodat ze iedere dag uren in de file staan; parkeerplaatsen worden afgepakt zodat ze niet eens meer in hun eigen buurt kunnen parkeren, krankzinnig lage snelheden waarbij zelfs mentaal gehandicapten in coma vallen; torenhoge boetes als je 35 rijdt daar waar je tot voor kort nog 90 mocht en dan nog maar 70, 50 en nu nog maar 30; openbaar vervoer dat voor 99% betaald wordt door de automobilisten, dus door de wel-werkende mensen, maar dat wel overal voorrang krijgt op die werkende mensen. Dus de fatsoenlijke, werkende mensen worden overal achteruitgesteld. En de niet-productieven worden overal voorgetrokken.
Ik weet mensen die na een heel leven keihard werken, zelfs niet eens een krotwoning kunnen kopen. Omdat al hun geld afgepakt is door de belastingen, en alle goede woningen gratis uitgedeeld worden aan die niet-werkenden "want die niet-productieven mogen niet het gevoel krijgen dat ze tweederangsburgers zijn".
Verder nog: eindeloze klimaatzwendels, stikstofzwendels, fijnstofzwendels, CO2-zwendels, anti-auto zwendels, anti-koolstofzwendels, zure regen zwendels, enz..., waarmee ons alles afgepakt wordt, terwijl die dingen helemaal geen probleem zijn maar pure leugens.
En dan mogen we in ons eigen land zelfs niet eens meer ons eigen gedacht zeggen? Zelfs niet dat we onze eigen cultuur liever zien dan een andere? Of we vliegen in de gevangenis.
Trouwens, als andere culturen beter zouden zijn, waarom komen die dan allemaal naar hier om van ons werk en onze welvaart te leven? Als het bij hun beter is, waarom blijven ze dan niet ginder? Of als het hier beter is, waarom passen ze zich dan niet aan?
Maar dat mag je dus allemaal niet zeggen. Je mag zelfs niet eens meer de wetenschappelijke waarheid zeggen dat er bij de mens slechts twee geslachten zijn: man en vrouw. Nee, je moet blind achter iedere idiotie aanlopen, of je wordt verketterd bijna zoals in de duistere middeleeuwen.
Dus de fatsoenlijke, werkende Vlamingen - dus de mensen die onze samenleving groot gemaakt hebben en die onze maatschappij ook nu aan de gang houden, die worden systematisch achteruitgesteld en wordt alles afgepakt. En de niet-productieven krijgen overal voorrang en krijgen zomaar alles gratis. In Nederland zal het wel niet zoveel anders zijn, vermoed ik?
Dat is wat veel mensen zo hoog zit, en waarom ze voor radicalere partijen gaan stemmen. Of dat een betere keuze is, weet ik niet, dat valt nog te bezien? Maar het is alvast een keuze tegen de nu heersende door-en-door corrupte en krankzinnige politieke klasse. Ik denk dat je het zo moet zien.