• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU Academie

Er wordt veel gezocht naar

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  1. Home
  2. Forum
  3. Sport, muziek, huisdieren en hobby
  4. Kapot gemaakt door topsport
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

• Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

• Over ons
  • Werken bij
  • JOU Plekken
  • JOU Academie
  • Onze partners

Check onze socials

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Privacy policy
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

Kapot gemaakt door topsport

14 jaar
4 kwartalen geleden
Hoi ik ben een 14 jarige jongen die op proffesioneel niveau aan mma doet. Ik zit met het volgende ik word vaak door me trainers mentaal en fysiek kapot gemaakt. Als ik bijvoorbeeld niet op het juiste gewicht bent word je echt gewoon publiekelijk kapot gemaakt. En ook als je bepaalde training oefeningen niet haalt word je gewoon kapot gemaakt. Dit brengt veel stress mee en heb naast me sport eigenlijk geen leven alles wat ik eet
51 reacties
14 jaar
6 maanden geleden

Hahahah mooi. Vraag aan de moderators mogen wij een topic starten waarmee we met elkaar gaan comuniceren. Met iemand over dit onderwerp praten maken we eigenlijk nooit mee.

Moderator

Je mag natuurlijk altijd een nieuw topic starten. Je kunt jullie gesprek ook hier verder voeren.  

15 jaar
6 maanden geleden
Jep bij ons ook zo... voor ze echt mee trainen worden ze in se kleedkamer gecheckt of ze het aan kunnen. Paar fysieke oefeningen paar klappen uitdelen. En dan het incasseren. Gewoon staan en 30 seconden incasseren. En daarna weer oefeningen 3 keer herhalen. En meestal willen ze dan al niet meer. Of liggen ze te huilen van de pijn.
14 jaar
6 maanden geleden
Hoi ts,

Ik doe ook aan mna op hoog niveau. Maar had een vraag. Hoe is het bij jullie met nieuwe jongens. Bij ons is er eest een soort keuring of die geschikt is voor de sport. En de trainingen. 9 van de 10 falen dan eigelijk al. Doet me goed dat jij niet hebt opgegeven. In contact komen met elkaar kunt denk ik niet via hier maar zou wel leuk zijn ...
15 jaar
6 maanden geleden
Haha inderdaad zie hem bij elk topic voorbij komen. Baantje bij de kindertelefoon zal hem niet misstaan bedoelt het vaak goed denk ik. Maar ik heb gewoon ingezien dat een harde aanpak nodig is om hierin de beste te worden. En dat is ook incaseren. En altijd 100 procent geven.

Vandaag vocht ik een toernooi. Ik begon tegen een slechte tegenstander. Het was zijn eerste wedstrijd. Mijn vader sprak voor de wedstrijd met de trainer van de tegenstander de vraag dst ik me iets in kon houden. De reactie van me vader was het is zijn eigen keus om hier te staan accepteren alleen dan kan je de beste worden. Met 2 seconden was de pot afgelopen. 1 vieze leverstoot. Hierna volgden er wat moeilijkere wedstrijden maar wel allemaal winst op ko. De finale speelde ik tegen een jongen uit Duitsland. Hij was een stuk ouder. Dus het kon wel is lastig worden. Het werd een heftig gevecht. Uiteindelijk won ik.
15 jaar
6 maanden geleden
HoiTS/J15
Diep respect voor je en de behaalde prijzen. Slaan & incasseren hoort bij MMA. Het trainen en de wedstrijden is echt afzien.

Let maar niet op J23. Hij is Google fanaat, En schrijf altijd van deze proza. Ik ga er gemakshalve vanuit dat het goed bedoeld is.
15 jaar
6 maanden geleden
Nog een keer ts.

Alles is het waard geweest tot nu toe. Heb in mijn leeftijds klasse alles gewonnen wat er te winnen valt. Dus voor alle zeikerd hier zoek een leven. En ja ik geniet ervan om iemand in elkaar te slaan. En vam het incasseren ook.
16 jaar
9 maanden geleden
Helemaal gelijk jongen stop nooit! Dit maakt je een man. De wereld bestaat tegenwoordig alleen uit mietjes die niet kunnen incasseren.slaat de tegenstander jouw een gebroken neus doe je het bij hem harder terug. Train iedere dag! Aan vrienden heb je niks let op je voeding!! Een ding ga nooit meer lopen janken bij iemand dat word niet gewaardeerd hier. En je team gaat je niet meer accepteren dus accepteer dat en last zien wie je bent
14 jaar
9 maanden geleden
Jij weet hett misschien niet zeker of ik de top haal maar ik wel....

Mijn leven is vechtsport iets ander heb ik niet als ik faal dan ben ik mislukt simpele oplossing niet falen
23 jaar
4 kwartalen geleden
Dag jongen, Zo te zien heb jij er behoefte aan om te vertellen wat er in je omgaat en hoe jij in je vechtsport en in het leven staat. Ik denk dat er bij de mensen waar jij dagelijks mee omgaat niet veel zijn waar dat mee kan.
Soms als je echt eerlijk met iemand praat dan moet je ook je zwakke kanten en je twijfels laten zien, maar dat is niet acceptabel. Niet voor jou, niet voor je vader, niet voor je trainers. Jij moet altijd sterk zijn, van binnen en van buiten, dat moet! Jij bent sterk en stoer en niets stopt jou.

Gebroken kaak en gebroken neus en dan toch doorgaan. Aan de ene kant heb ik daar wel respect voor, maar aan de andere kant vind ik dat toch wel ver gaan. Wat voor soort iemand ga jij als volwassene worden als jij nu al die mentaliteit hebt? Hoe kijk jij naar anderen die geen vechters zijn, gewone jongens en gewone mannen, die wel eens weglopen?

Jij wilt altijd de beste zijn, waar het ook om gaat en dat is een goede mentaliteit om ver te komen in het leven, wat jij ook gaat doen. Die vechtsport is een optie en je hebt daar al zoveel in ge-investeerd dat je dat niet opgeeft. Jij wilt de top bereiken en daar heb je alles voor over. Letterlijk alles!

De top in Nederland is Rico en ik denk dat hij jouw voorbeeld is. Hij is ook wereldkampioen. Is dat waar jij naar werkt? Jouw einddoel?
Het probleem met sport, wat het ook is, dat is dat er op een gegeven moment altijd weer iemand komt die beter is. Zo is dat ook zo met dat MMA. Op een gegeven moment weet ook Rico dat zijn tijd voorbij is.
Ik heb wel eens een interview met hem gehoord en ik weet daardoor dat hij ook met andere dingen bezig is.

Of jij de top bereikt, dat weet je nooit zeker. Als je vandaag een kapotte kaak en neus geslagen wordt dan kan dat morgen weer gebeuren en erger. Jij kan incasseren, maar is de kunst als goede vechter niet om zo weinig mogelijk te incasseren?

Met jouw mentaliteit en vasthoudendheid kan jij alles bereiken wat je wilt maar altijd overal de beste in zijn is weer wat anders. Wat wel kan is dat jij door je kwaliteiten en je mentaliteit een goed leven kan hebben, ook als het niet met MMA te maken heeft. Je zet nu alle kaarten op dat vechten, maar ik hoop toch dat jij ook eens om je heen kijkt wat er nog meer is waar jij wat in kan bereiken.
Hoe jij nu, als jongen van 14, al zo fanatiek in dat vechten staat, dat maakt mij wel een beetje ongerust.

Waar gaat het echt om in het leven? Hoe kijk jij terug als je 80 bent? Wat heeft jou dan het meeste geluk gegeven? Daar gaat het om.
14 jaar
4 kwartalen geleden
Heb zeker geen spijt gehad om niet te stoppen.

Een wedstrijd uitvechten met een gebroken neus en kaak en de volgende dag gewoon weer train had ik anders nooit gekund... en iedere avond thuis trainen met een ding geen verbetering heel simpel gewoon wat klappen gaat het resultaat achteruit? Gewoon een paar stoten in het gezicht. Loop je te janken hardere stoten. En ik geniet ervan ik deel toch ook uit ik moet kunnen incasseren anders ga ik nooit die top haren
Plaats je reactie

Vul minimaal 3 karakters in.

@

Je e-mailadres is niet zichtbaar voor anderen.

@

Je e-mailadres wordt alleen gebruikt om je deze mails te kunnen sturen en nergens anders voor. Je kan je altijd weer afmelden via een link in de mail.

Ik heb de privacy-informatie gelezen en ga ermee akkoord

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en de Google Privacy Policy en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.