Dag jongen, Als ik het zo lees dan gaat het op dit moment prima met jou. Je zit zelfs op het VWO en met die stevige begeleiding kom jij er wel wat dat betreft.
De dingen die jij nu meemaakt zijn de dingen waar jij van gedroomd hebt maar toch heb je momenten van twijfel. Maar, bij jouw club twijfelen ze niet!
Misschien ben jij bang dat het allemaal zo goed gaat dat het een mooie droom is waar jij van wakker kan worden. Ik denk dat die twijfel helemaal niet nodig is. Je bent nu zo gelukkig met het leven met de voetbal en de kansen die jij krijgt, dat gaat niet zomaar opeens veranderen.
Zoals eerder gezegd, je bent nog jong en dat je dan soms je familie en je vrienden mist is te begrijpen, maar je ziet ze toch ook regelmatig en je familie blijft altijd je familie en je vrienden blijven je vrienden.
Je voetbalt met wat oudere jongens, maar daar is het ook altijd fijn om als team mee om te gaan. Ook op school zullen er jongens en misschien meisjes zijn waar je gezellig mee om kan gaan.
Heb vertrouwen in de mensen die je begeleiden en wees niet bang dat je niet altijd leuk zal blijven vinden.. Ik geef eerlijk gezegd niets om voetbal, maar als ik mensen uit die wereld, jong of oud, hoor praten dan blijft het voor allemaal het belangrijkste in hun leven. Op familie en kinderen na natuurlijk.
Elke dag leer je meer, op school en op het voetbal. Elke dag zijn er weer nieuwe en spannende dingen. Hoeveel jongens zoals jij gaan naar Italie om daar in een toernooi te spelen? En wat gaat er nog meer komen? Ik weet zeker dat het jouw thuis van harte gunnen en blij voor je zijn.
Er is strijd op de training wie de beste is. Rivaliteit heet dat. Iedereen die goed kan voetballen droomt er van de beste te zijn en straks op het WK het winnende doelpunt te maken en wie weet waar ze nog meer van dromen. Het gaat er om dat het in een kameraadschappelijke sfeer gaat, dat iedereen er voor het team is.
Talent zit in je. Door trainen en wedstrijden spelen komt het tot bloei. Als het er in zit dan halen ze het er uit op die club van jou. Zit het er niet in, dan kan je trainen wat je wilt, maar dan blijf je gemiddeld. Jij bent goed, dat is mij wel duidelijk. Heb vertrouwen in jezelf. De club heeft al vertrouwen in jou, dus geen zorgen. Als je vandaag goed bent dan ben je het morgen ook, als het vandaag voor jou elke dag een feest is dan is het dat morgen ook.