Hier zijn veel vrije radio's zoals Radio Nostalgie, Minerva, Joe, en ook de VRT Radio 1 en 2 die dikwijls top-1000, top-100, top classics en allerlei soortgelijke tops spelen. Dus tops waarbij de luisteraars stemmen op wat zij de mooiste liedjes vinden. Daar hoor je die oudere songs wel regelmatig.
Meestal zoek ik er niet speciaal naar, maar als het opstaat in de radio of in een winkel, of zo, dan hoor ik dat dus wel. Veel van die muziek uit de jaren 60-70-80-90 was veel melodieuzer dan tegenwoordig: ze hadden een mooie melodie, mooie zang, mooie instrumenten, en een tekst met betekenis.
Daarentegen: muziek van tegenwoordig vind ik dikwijls eentonig gezeur over slechts een half octaaf, met tekst zonder inhoud, gespeeld op instrumenten die niet klinken. Dus ik snap wel dat niet alleen oude mensen maar ook jongeren die oude mooie muziek verkiezen.
Maar als je ernaar wil zoeken, dan vind je bijna alles ook op Youtube: filmpjes van hun optredens vroeger, fan-filmpjes van fans die mooie beelden op die muziek gezet hebben, en dikwijls ook officiele Youtube-kanalen van die bands. Metallica en oude rock zullen er ook wel op te vinden zijn, maar ik hoor en kijk liever naar BZN, The Cats, George Baker Selection, Luv, ABBA, Maywood, Arabesque, The Pretenders, Astrid Nijgh, Janis Ian, en zo nog een hele hoop waar ik niet direct op kom.