• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU Academie

Er wordt veel gezocht naar

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  1. Home
  2. Forum
  3. Sport, muziek, huisdieren en hobby
  4. Zijn er nog veel mensen die metal luisteren?
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

• Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

• Over ons
  • Werken bij
  • JOU Plekken
  • JOU Academie
  • Onze partners

Check onze socials

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Privacy policy
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

Zijn er nog veel mensen die metal luisteren?

12 jaar
2 weken geleden
Zoals titel aangeeft. Ben gewoon benieuwd omdat ik in mijn omgeving zowat de enige ben. Ik ben fan van bands als Korn, Metallica, System of a Down, Guns N’ Roses en Rammstein. Meer bands zijn altijd gewenst!
7 reacties
22 jaar
2 weken geleden
Hier zijn veel vrije radio's zoals Radio Nostalgie, Minerva, Joe, en ook de VRT Radio 1 en 2 die dikwijls top-1000, top-100, top classics en allerlei soortgelijke tops spelen. Dus tops waarbij de luisteraars stemmen op wat zij de mooiste liedjes vinden. Daar hoor je die oudere songs wel regelmatig.

Meestal zoek ik er niet speciaal naar, maar als het opstaat in de radio of in een winkel, of zo, dan hoor ik dat dus wel. Veel van die muziek uit de jaren 60-70-80-90 was veel melodieuzer dan tegenwoordig: ze hadden een mooie melodie, mooie zang, mooie instrumenten, en een tekst met betekenis.

Daarentegen: muziek van tegenwoordig vind ik dikwijls eentonig gezeur over slechts een half octaaf, met tekst zonder inhoud, gespeeld op instrumenten die niet klinken. Dus ik snap wel dat niet alleen oude mensen maar ook jongeren die oude mooie muziek verkiezen.

Maar als je ernaar wil zoeken, dan vind je bijna alles ook op Youtube: filmpjes van hun optredens vroeger, fan-filmpjes van fans die mooie beelden op die muziek gezet hebben, en dikwijls ook officiele Youtube-kanalen van die bands. Metallica en oude rock zullen er ook wel op te vinden zijn, maar ik hoor en kijk liever naar BZN, The Cats, George Baker Selection, Luv, ABBA, Maywood, Arabesque, The Pretenders, Astrid Nijgh, Janis Ian, en zo nog een hele hoop waar ik niet direct op kom.
21 jaar
2 weken geleden
@jongen 12: met een Dab- of internetradio is Kink Distortion een aanrader. Of voor powermetal Epic Rock Radio. Ik zelf draai graag metal en dan gewoon alles door elkaar: Slayer, Metallica, Queensryche, Dream Theater, Dark Moor, Savatage, Megadeth, Rhapsody, Avantasia, Ayreon, Epica, enz.
12 jaar
2 weken geleden
Ts hier. M22 op welke radiostations hoor jij dat dan?
12 jaar
2 weken geleden
M14, vet! Ozzy osbourne vind ik ook heel goed!
22 jaar
2 weken geleden
Ik niet, maar op de radio bij classics hoor je die oudere bands wel eens. Maar dan meestal de meer melodieuze zoals Metallica: die spreken blijkbaar nog een groot publiek aan, anders zouden ze niet in classics-programma's of top-zoveels zitten. Ik hoor ze soms onderweg als ik de radio heb opstaan.

Rammstein is zeldzaam, te ruig. En moderne bands hoor ik eigenlijk nooit. Die komen ofwel niet op de radio, ofwel niet op de posten die ik luister, ofwel zap ik weg zonder dat ik weet wat er speelde, dat kan ook, dus dan mis ik de intro en outtro waarin ze de naam zeggen.
21 jaar
2 weken geleden
Bij mij aan de overkant zit een jongerencentrum met podium waar op vrijdag- en zaterdagavond merendeels regionale bands spelen. Dat kan qua muziek van alles zijn. Heb daar hele leuke tributebands horen spelen. Ook veel hardrock, metal, dead metal, hiphop. Maar ook Nederlandstalige rock- en metal bands die echt goed zijn, zoals bijvoorbeeld ROKUS, OFFSHORE, PLACK, MUSIC IS NOT DIED, KAMILLO, TEXAS RANGERS, BLINK AND HIS BAND, POOL, ZACHERIAS of METAL LARS. Op spotify of YouTube vind je die (bijna) niet. En speelt er in het jongerencentrum een regionaal vrij bekende band, dan zijn er niet alleen jongeren maar loopt het publiek uiteen van zo een jaar of 16 tot dik in de 80.
14 jaar
2 weken geleden
Hey ik luister soort van Metal, meer de Stadion Rock/Melodic Rock uit de jaren 80/90. Das wel Gn'R, maar Rammstein vind ik weer te heavy. Voor mij is het echt melodieuze Rock. Poison en Journey ben ik super fan van, even als At Vance, Whitesnake, Vandenberg. Komt door mn ouders en een oom van mij, die luisteren dat ook graag. Oh ja, Reo Speedwagon, CCR, Ozzy Osbourne. Maar Floor Jansen is ook super Top!
Plaats je reactie

Vul minimaal 3 karakters in.

@

Je e-mailadres is niet zichtbaar voor anderen.

@

Je e-mailadres wordt alleen gebruikt om je deze mails te kunnen sturen en nergens anders voor. Je kan je altijd weer afmelden via een link in de mail.

Ik heb de privacy-informatie gelezen en ga ermee akkoord

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en de Google Privacy Policy en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.