• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU Academie
Zoeken
LinkedInInstagramTikTokYouTube
Zoeken
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  1. Home
  2. Forum
  3. Vakantie
  4. Vakantie
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

• Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

• Over ons
  • Werken bij
  • JOU Plekken
  • JOU Academie
  • Onze partners

Check onze socials

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Privacy policy
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

Examenvakantie

17 jaar
3 jaar geleden
Hallo allemaal,
Ik zit nu in 6vwo en dus mijn eindexamenjaar. Ik wil rond juni 2024 met een groepje van incl mezelf 7 mensen (dan 17-19 jaar) ongeveer een week ergens naartoe op vakantie.
We willen ergens waar het een beetje warm is, liefst een prive huis met evt zwembad. We houden allemaal niet van alcohol en ook niet echt van uitgaan, dus het wordt een ander soort vakantie dan de meesten hebben.
We willen dus graag in een omgeving waar ook wat te zien en te doen valt.
Natuurlijk af en toe ook gewoon bij het huis hangen, zwemmen en spelletjes spelen, maar geen week lang.
We willen sowieso in Europa blijven, maar vliegen mag. Ik probeer te mikken op ongeveer max 1000 euro per persoon voor een week.
De meeste jongerenreisbureaus gaan uit van veel drinken en feesten, waar wij dus niet echt van houden.
Nou is dus mijn vraag of er mensen zijn die hier ervaring in hebben en/of wellicht tips voor ons.
Alvast bedankt!
4 reacties
17 jaar
3 jaar geleden
Dank voor jullie reacties! We komen binnenkort bijeen om alle opties te bespreken.
Gr. TS
23 jaar
3 jaar geleden
Huur via booking.com of een soortgelijke site een vakantiehuis dat groot genoeg is. Afhankelijk van waar het is kun je beslissen hoe je er naar toe reist, trein, vliegtuig, of auto als er mensen met een rijbewijs in het gezelschap zijn.
15 jaar
3 jaar geleden
Ga naar een gewoone reisbureau die kunnen je helpen
20 jaar
3 jaar geleden
Hoi TS, een neef van mij heeft 2 jaar geleden ook na examen met vrienden een reis gemaakt, maar met dat verschil dat zij wel aan zuipen en stappen deden.

Waar je op moet letten is dat verhuur aan jongeren vaak moeilijk is, omdat de associatie met zuipen altijd wordt gemaakt. Dit moet je omzeilen door een ouder of iemand van volwassen leeftijd de boeking te laten doen. Enige wat telt is dat hij dan ook de risico’s draagt, maar zo te horen zijn die bij jullie niet zo hoog.

Huren kun je in heel Europa, het hangt ervan af wat jullie willen, natuur (wandelen, raften, zeilen, bergwandelen), cultuur (steden bezoeken, musea, kloosters en kerken, streekcultuur als stierenvechten of id). Ik denk dat jullie met zijn alle eerst eens inzichtelijk moeten maken wat iedereen zijn/haar interesses zijn. Gebruik ook de tips die andere reacties voortbrengen. Wel een leuk initiatief, zeker omdat het accent niet op drank ligt.
Plaats je reactie

Vul minimaal 3 karakters in.

@

Je e-mailadres is niet zichtbaar voor anderen.

@

Je e-mailadres wordt alleen gebruikt om je deze mails te kunnen sturen en nergens anders voor. Je kan je altijd weer afmelden via een link in de mail.

Ik heb de privacy-informatie gelezen en ga ermee akkoord

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en de Google Privacy Policy en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.