• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU Academie

Er wordt veel gezocht naar

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  1. Home
  2. Forum
  3. Vakantie
  4. Bedplassen en op vakantie
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

• Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

• Over ons
  • Werken bij
  • JOU Plekken
  • JOU Academie
  • Onze partners

Check onze socials

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Privacy policy
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

Bedplassen en op vakantie

11 jaar
9 maanden geleden
Ik ben een meisje en die nog in bed plast, wat kan nú het beste gebruiken
32 reacties
23 jaar
9 maanden geleden
tena rectangular heet een extra inlegger.
23 jaar
9 maanden geleden
Hallo @m20j,

Naar mijn mening/ervaring kan je het beste gewoon een luier uitkiezen met het meeste absorberend vermogen, de meeste druppeltjes op de verpakking. Meestal aangeduid als Ultimatum of maxi.

Mocht je toch nog een extra inlegger willen gebruiken dan kan je TENA Maxi Inlegverband normal gebruiken. Ik heb deze zelf wel eens gebruikt. Maar ik vond het pakket tussen mijn benen wel erg dik worden.
20 jaar
9 maanden geleden
Wie heeft ervaring met goede inleggers voor extra absorptie van je luier? Welk merk? Overdag/
Nacht?
17 jaar
9 maanden geleden
Ik denk dat je een echte luier met 4 plakkers het meeste voelt met fietsen maar dat moet je ook niet doen want daar zijn ze niet voor gemaakt. Voor de overige dingen zoals: slapen, traplopen,wandelen kan wel. Ik denk dat als je nog nooit een luier gedragen hebt en dan in 1 keer wel dat je het altijd wel voeld bij alle dingen. Omdat je het niet gewend bent.

Ik vond het toen ik het op mijn 12e kreeg voor het eerst vooral dik zitten tussen de benen. Maar ja dat is ook gebeurt omdat ik daarvoor al 12 jaar lang plasongelukjes had soms 4x per dag. Overdag ook. Ik vond het een vreselijk gevoel dat ik een nat kruis had bijvoorbeeld binnen school (koud en nat) en anderen konden dat zien. Dan in 1 keer voor het eerst een luier ervoor om. Voelt dik maar kwam er snel achter dat het goed was omdat zoo te doen. Je kruis blijft gewoon droog voelen al plas je er tegen je zin in. De middelbare school was vooral lopen en zitten. Soms liep ik door school met een luier onder mijn spijkerbroek waar al 3x in geplast was. Toch komt er geen druppel bij je spijkerbroek en voelt het droog op je lichaam. Ik zat zoo veel beter in m'n vel. Kort samengevat gevat: het is het waart om te doen als je problemen hebt. Ook met bedplassen.
20 jaar
9 maanden geleden
Wanneer voel je een luier het meeste? Met wandelen of traplopen of fietsen of liggen?
22 jaar
9 maanden geleden
@M23:
Bij Kruidvat en Etos, maar ook online kan je luierzakjes kopen. Dit zijn niet-doorzichtige zakjes waar je je luier of pull-upbroekje in kan doen en zo discreet kan weggooien. Zijn ook helemaal niet duur: op Bol.com staat een doos met 600 zakjes voor € 12,99.

Verder heb je 'fixatiebroekjes' die je over je luier kan dragen tegen het lekken. Een strakke onderbroek eroverheen dragen kan ook helpen.
23 jaar
9 maanden geleden
Ik draag ook luiers in de nacht. Echte luiers met plakstrips van Betterdry, Tena, Incontrol enz. Die luiers kunnen veel aan. Ik vind het stiekem fijn dat ik in de ochtend kan blijven liggen.

Maar schaam mij echt als iemand onverwachts op bezoek komt en bijvoorbeeld iets weg gooit in de prullenbak en het dan zou kunnen zien. Het is moeilijker te verbergen omdat ik woon in een studio.
23 jaar
9 maanden geleden
Hebben mensen wel eens gehad dat de luier lekte?
22 jaar
9 maanden geleden
Ik hoef zelf geen luiers.

Maar mijn vriendin is het zo gewoon dat het voor haar niets speciaals is, zegt ze. Net als bij brildragers die dat ook elke dag moeten. Zij draagt thuis ook elke nacht luiers.

In de auto moet je je niet verschonen als je een goede luier hebt die meerdere plassen aan kan. Je kan hem de hele dag aanhouden. Tijdens stops kan je even naar toilet en de luier voorzichtig omlaag schuiven en nadien terug optrekken: dat lukt bij de meeste modellen wel, er zit net genoeg rek op. Wel voorzichtig dat hij niet scheurt. Eerst thuis oefenen: een paar dagen met een luier lopen, erin plassen om te zien hoeveel hij aankan (en hoe snel), proberen hoe je hem best kan aan en uit doen, proberen welke broekjes je er best overheen aantrekt zodat hij goed blijft zitten (moet aanspannen), enz...

Ze zegt dat het wel belangrijk is om er traag in te plassen, met kleine beetjes: dan kan hij veel meer opvangen. Niet alles ineens, dan overstroomt hij. Tenminste als je wakker bent; als je slaapt heb je daar geen controle over natuurlijk.

@m18: hoe dikwijls plas je in bed? Je kan ook zelf een waterdichte onderlegger meenemen, als het maar af en toe is. Dan kom je misschien toe met een dunnere luier, voor de veiligheid?
23 jaar
9 maanden geleden
@m20 ik draag zelf ook luiers, het is niet super vervelend maar wel beschamend soms. Al heb ik liever een natte luier, dan een natte broek of bed.

Als je zo vaak wakker moet worden van iedere keer een nat bed, is ook niet goed voor de nacht rust. Geef mij dus maar luiers en tegenwoordig zijn er zoveel verschillende luiers voor volwassen. Het hoeft niet allemaal saai wit meer te zijn.
Plaats je reactie

Vul minimaal 3 karakters in.

@

Je e-mailadres is niet zichtbaar voor anderen.

@

Je e-mailadres wordt alleen gebruikt om je deze mails te kunnen sturen en nergens anders voor. Je kan je altijd weer afmelden via een link in de mail.

Ik heb de privacy-informatie gelezen en ga ermee akkoord

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en de Google Privacy Policy en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.