De vraag is waarom je school dat wil weten? In principe hebben zij geen enkel recht om je medische dossiers in te kijken. Ze mogen alleen vragen naar dingen die problemen kunnen geven op school, zoals allergie, hartproblemen (bij sport), astma, zware suikerziekte, bloedstollingsproblemen en andere dingen waarbij ze snel moeten kunnen ingrijpen om je leven te redden, vb. op schoolreizen. Maar verder niet.
En ze hebben helemaal geen recht om je een medische diagnose en medicatie op te dringen. Ze mogen niet zeggen of suggereren dat je autist bent en Rilatine/Ritalin moet nemen, dat kan echt niet.
Scholen moeten onderwijs geven, en geen drugdealers of loopjongens van de farmaceutische industrie zijn. In de USA zijn er al rechtzaken geweest toen ouders ontdekten dat scholen betaald werden door de farmaceutische industrie, om zoveel mogelijk kinderen aan de Ritalin en aan andere harddrugs te zetten. Ik zeg niet dat het bij jouw school ook zo is, het kunnen evengoed domme maar goedmenende mensen zijn, maar toch: het zou mij niet verbazen.
Als je je zo'n label van autisme laat opdringen, dan zit je daar heel je leven mee opgescheept. En mogelijk kan je daardoor bepaalde beroepen nooit meer uitoefenen, zoals piloot, waar opperste geestelijke gezondheid vereist wordt. Vooral sinds die zelfmoorden toen een paar piloten hun vliegtuig opzettelijk lieten neerstorten, met alle passagiers. Je herinnert je dat misschien nog.
Dus probeer dat medisch onderzoek te weigeren. Je school heeft daar echt geen zaken mee.
En gedraag je normaal en hoffelijk, zonder tegendraads te doen, zodat niemand op het idee komt om je zo een etiket op te dringen. Ik weet niet hoe je je gedraagt, dus dit is geen oordeel, alleen een goede tip. Je mag wel je mening zeggen, maar altijd beleefd en hoffelijk, en met goede argumenten gebaseerd op waarheid, wetenschap, en gezond verstand. Zodat iedereen bij een discussie duidelijk kan zien dat je rationeel bent, dus geestelijk gezond.
Sinds corona zijn sommige schooldirecties, dokters en politici compleet doorgeslagen. Sommigen zijn tirannen geworden die je alles proberen afpakken en verbieden.