Ik geloof niet in al dat soort labels: die verklaren niets, voorspellen niets en lossen niets op. Het geeft geen dieper inzicht. Dus je kan daar in de praktijk niets mee doen, behalve mensen afzonderen en opsluiten, maar je kan ze er niet mee genezen. Dus dat is wetenschappelijke nonsens, kwakzalverij. Dat is immers de definitie van kwakzalverij: dure therapie die eindeloos voortduurt maar niets oplost.
Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de natuurwetten van de fysica en chemie, die wel de werking van de natuur verklaren, waarmee je wel correct dingen kan voorspellen, en waarmee je oplossingen kan bedenken op dat vakgebied, en die wel dieper inzicht geven waarbij je een aha-effect krijgt.
Dus je kan je beter niet met zulke labels in een hokje laten drummen. Dat kan je toekomst veel schade toebrengen. Bijvoorbeeld als je piloot of kapitein wil worden, dan word je op basis van zulke diagnoses in je jeugd definitief uitgesloten.
Los daarvan: als je als topicstarter goede antwoorden wil, moet je er inderdaad voor zorgen dat je je vaktermen goed uitlegt. En dat je je vraag duidelijk en correct formuleert. Dat is jouw verantwoordelijkheid als vraagsteller. Ik ga niet googelen naar zulke dingen, en ik ga geen onleesbare vragen proberen ontcijferen, nee ik sluit gewoon dat venstertje (maar hier had gelukkig iemand het al uitgelegd :-).