• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU Academie

Er wordt veel gezocht naar

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  1. Home
  2. Forum
  3. Leven met een beperking
  4. In de rolstoel zitten en met de trein mee
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

• Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

• Over ons
  • Werken bij
  • JOU Plekken
  • JOU Academie
  • Onze partners

Check onze socials

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Privacy policy
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

In de rolstoel zitten en met de trein mee

15 jaar
2 jaar geleden
Hoi iedereen! Ik ben een meisje die elke dag met de trein naar school gaat ,nou zit zelf in rolstoel. En moet vaak nodig plassen. Ze hebben in trein wc maar die zijn vaak vies of niet geschikt voor de rolstoel, ik zou luiers aan kunnen trekken als met trein ga l.Hebben jullie tips wat best kan doen?
67 reacties
18 jaar
1 jaar geleden
J11 Volgens mij moet dat bij restafval.
11 jaar
1 jaar geleden
Hoi jongens en meisjes Weten jullie of verschillen zijn tussen jongens en meisjes luiers , en als je er in geplast Hebt , waar laat je de luier
13 jaar
1 jaar geleden
Hoi meisje 22 Kan je aan haar vragen wat voor luiers zij gebruikt ? En wat voor soort luiers zijn het slip , broekje ,
13 jaar
1 jaar geleden
Hoi jongen 22 Ik heb een paar vragen Wat voor luiers zijn het precies broekje, slip , waarvoor gebruik ze de luier , tena heeft verschillende soorten luiers , wat gebruikt zij voor luiers,ik hoop dat je mij kan helpen,
22 jaar
1 jaar geleden
Mijn buurmeisjes hebben ooit Tena's gehad, maat XS en S. Nu zijn het andere, effen witte, maar ik weet niet welk merk. Ik ben er niet bij als ze die aandoen. Ze kunnen in ieder geval genoeg aan: nadat ze daar een hele nacht in geplast hebben, lekken ze nog niet.
22 jaar
1 jaar geleden
Mijn zusje gebruikt Tena Ladies incontinentie broekjes en die voldoen prima zegt ze zelf. Je kan ze met 5 of minder stippen krijgen.Dat geeft aan hoeveel vocht ze kunnen opvangen. Wat ik me wel afvraag hoe dat bij een jongen in een rolstoel moet. Zijn daar ook speciale broekjes o.i.d. voor?
13 jaar
1 jaar geleden
Meisje 22
Weet je welke luiers jouw buurmeisje gebruikten
Want ik ben benieuwd wat voor luiers materiaal zij buurtmeisje gebruikten, want ik ben een jongen en zoek nog luiers voor mijn zelf! En kan jij mij helpen
23 jaar
2 jaar geleden
Meisje 22 jaar. Dat is goed om te weten! Weet je toevallig nog welke luiers jouw buurmeisjes goede ervaringen mee hebben, die ze gebruiken voor bedplassen?
22 jaar
2 jaar geleden
@m23: in mijn kleutertijd hadden pampers een plastic buitenkant, ja... Maar hoe goed grotere luiers met plastic buitenlaag tegenwoordig werken, in maten voor tieners, en of je die in de apotheek nog kan vinden, weet ik niet. Ze zouden minder uitrekken, minder afzakken en minder lekken, en vooral minder stinken: dus goed voor onderweg. Maar je zou er wel meer in zweten, met meer kans op huiduitslag. Schijnt. Maar dus zelf geen ervaring. Kan je misschien eens navragen in de apotheek?
23 jaar
2 jaar geleden
En volgens mij is met plastic buitenkant ook het beste. Heb jij daar ervaring mee meisje 22 jaar?

Dit topic is gesloten. Reageren is niet meer mogelijk.