Ik ben een jongen van 21 en ik ben zwakbegaafd. Ik ben dus niet de slimste persoon. Lage IQ. Ik vind mezelf ook niet heel knap. Ik probeer wel altijd lief en goed voor iedereen te zijn. In zoverre mij lukt. Ik ben ook wel zorgzaam, dus ik wil ook altijd iedereen helpen. Ik zou echt graag een vriendin willen, maar het lukt maar niet. Ik heb het gevoel dat het komt omdat ik “anders” ben. Ik ben heel sociaal en hou van praten, ik hou ook van luisteren. Dus een praatje maken met “de meeste meiden” lukt mij nog wel. En ze vinden mij vaak dan ook nog wel lief, gezellig en vriendelijk. Maar echt actie ondernemen lukt nooit, ik ben daar veel te onzeker voor joh. Ik heb dan het gevoel dat ze mij dan gaan afwijzen, of juist kwaad gaan worden dat ik meer van hun wil. Ik heb weleens ik wat geprobeerd qua iemand uit vragen enz, maar dan krijg je te horen van; awh wat lief je bent een schat, maar ik zie je niet zo. Of liever niet. Of ze bedenken een smoes. Ik heb het gevoel dat het ligt aan mijn uiterlijk en dat ik ook nóg eens zwakbegaafd ben. Heeft iemand tips of adviezen voor mij? Of herkent iemand dit zelf ook?