Beste @TS
Ik heb ongeveer hetzelfde. Ik ben vanuit huis RK. Gedoopt, De Eerste Heilige Communie en het Vormsel gedaan. Vanaf de middelbare school hebben mijn ouders mij vrij gelaten betreffende geloven en de kerk bezoeken. (Voor de onoplettende lezers: ik was NIETS verplicht)
Voor mij is het "dilemma" niet zwart-wit maar flexibel. Het gaat er in mijn ogen om dat je gelukkig bent. Mijn beslissing is dat seks voor het huwelijk mogelijk is. Maar... alleen in een serieuze lange relatie. In het eerste jaar gebeurt dit dus niet. Samen douchen, naakt slapen is prima. Ook masseren, en elkaars lichaam verkennen en ontdekken. Orale bevrediging gebeurt niet. Elkaar masturberen, daar twijfel ik heel zelf nog over. Maar ik neig naar niet. Of ik zelf masturbeer? Ja, dat doe ik.
Bij het daten, of aan het begin van de verkering vertel ik dit ook eerlijk aan het meisje. Helaas, is de interesse in mij snel dan verdwenen. Dus het was duidelijk geen echte liefde, denk ik dan. Ik zie er goed uit. Krijg veel complimenten, en aandacht van meisjes. Ook van jongens trouwens. Maar ik ben hetero. Overigens, ik heb geen hekel aan homoseksuelen. Ik weet, dat dit geen keuze is. Wanneer ik homoseksueel zou zijn. Zou ik de kerk verlaten, wanneer ze dit mij zouden verbieden. Desnoods ook mijn ouders. Nogmaals, het gaat er in mijn ogen om dat je gelukkig bent. Soms denk ik dat er een soort van weddenschap loopt op school/ in het dorp. Wie het lukt om met mij naar bed te gaan. Maar misschien zie ik spoken.
Hier en op andere fora lees ik heftige verhalen. Van 13-14 jarige die een heel wild en actief seksleven hebben. Het lijkt mij in de meeste gevallen overdreven en opschepperij. Verkennen en ontdekken is vrij normaal tijdens de puberteit. Maar de (meeste) verhalen zijn duidelijk overdreven. Ter indicatie, neem ik de (volwassenen) piemel lengtes: 1% is tussen de 18-20 cm, 0,6% meet 23 cm.en 0,2% is groter dan 23 cm. Ruim 90% meet 11-16 cm, (het gemiddelde is 13,5 cm) De rest is vanzelfsprekend dus kleiner, en 0,14 is tot 8,5 cm (micro penis). De hier opgegeven lengtes van (pubers) komen niet overeen met wetenschappelijke onderzoeken... Maar ik dwaal af van je vraag.Sorry.