De kans op teleurstellingen, een ongelukkig huwelijk, en scheiding zijn veel groter als je elkaar NIET kent. Hoe beter je elkaar kent, hoe groter de kans op een goed huwelijk.
Overigens: waar in de bijbel staat dat je geen sex mag hebben voor het huwelijk? Verder moet je bedenken dat de bijbel geschreven is lang na Jezus' dood, door mensen die zich alles misschien niet meer perfect herinneren. En dat hij nadien talloze keren manueel overgeschreven is, ook door mensen die de originele context en betekenis misschien niet helemaal begrepen. Nadien is hij een paar maal geperverteerd in opdracht van corrupte heersers, om de talloze verwijzingen naar reincarnatie eruit te halen. Wat niet helemaal gelukt is: er zijn nog steeds veel verwijzingen naar: wederopstanding, wedergeboorte, verrijzenis, hiernamaals (=letterlijk: volgende keer), het leven na de dood, eeuwige leven, enz... En de bijbel is geschreven in een andere tijd 2000 jaar geleden, met andere technologische en medische mogelijkheden (vb. geen pil, geen condooms, geen spiraaltjes), in een ander werelddeel, door een ander volk, en in een andere cultuur. Je kan de diepere filosofie en goede aspecten overnemen, maar je hoeft niet vast te hangen aan de details van toen.
Wat ik nu zie, is dat je je relatie op de proef aan het zetten bent, en mogelijk doet mislukken, door je te fixeren op teksten van 2000 jaar oud, inplaats van in het nu te leven. Je probeert het leven te leiden van mensen uit een ander werelddeel, die al 2000 jaar dood zijn. Dat wil niet zeggen dat die oude teksten slecht zijn, nee, ze kunnen heel goed zijn en heel goede wijsheden bevatten. Maar je moet nuchter blijven en beseffen dat ze uit een totaal andere tijd en context stammen. Dus leer en begrijp die wijsheden, maar gebruik ze in de huidige moderne context.
Overigens, ik vind het wel goed dat je hier die vragen stelt en erover nadenkt. Mijn ouders zijn erg bekrompen, en ze hangen ook vast aan allerlei oude regeltjes (inclusief "geen sex voor het huwelijk"). Ik kan mij niet voorstellen dat ze getrouwd zijn uit liefde, eerder uit "volgen van die regeltjes", want ze zijn duidelijk niet gelukkig. Maar het hele onderwerp relaties, liefde, sex en zo, is compleet taboe; daar mag bij ons niet over gesproken worden.
Nu ja, dit is mijn visie; je mag er mee doen wat je wil. En je mag het ook helemaal anders zien natuurlijk. Iedereen heeft vrijheid van levensfilosofie. Ik vind het positief dat mensen hun visie willen verbreden en de dingen vanuit verschillende perspectieven willen bekijken.