Beste meid, Op jouw school lopen hele nare en hele vervelende types rond en wat zijn dat voor jongens die zich door anderen laten sturen om een paar meisjes te mishandelen?
Je zegt dat jullie juf gesproken heeft met jullie ouders, maar dat ze er niets aan doet. Dat vind ik heel raar. Het wordt tijd dat jullie ouders, je vader bijvoorbeeld, eens met de directeur van je schoolpraat over wat er gebeurd is.
Gebeuren dit soort dingen wel meer op jullie school? Dan zit er toch iets fout. Misschien was het een incident en gebeurt er verder niets, maar dat er van dat soort knakkertjes rondlopen die jij gangsters noemt is niet zo leuk. Nu zijn het nog kleine jongetjes die alleen meisjes aandurven, maar ze worden ouder, en als ze dan gaan merken dat anderen bang voor ze zijn gaan ze dat heel fijn vinden en hele vervelende jongens worden.
Als jullie blauwe plekken hebben overgehouden dan konden jullie ook naar de dokter gaan en met de doktersverklaring naar de politie. Dat is wel een heel gedoe en ik weet niet of jullie ouders daar zin in hebben. Je kan het wel tegen de directeur zeggen, die wil echt geen politie op school, dus misschien helpt dat. Misschien als het weer gebeurt. Je kan ook zeggen dat iemand jullie dat geadviseerd heeft, dat wil ook wel eens helpen.
Het is echt niet leuk dat kinderen al zo vervelend met elkaar omgaan. Probeer een beetje voorzichtig te zijn en alleen om te gaan met klasgenoten die je vertrouwen kan. Nog een paar maanden en dan is het voorbij met de basisschool moet je maar denken en dan komt er na de vakantie een nieuw begin. Ik wens jullie het beste en sterkte.