Beste TS, Dat is heel verdrietig om te lezen. Je moeder is toch de enige vrouw die altijd van je gehouden heeft en altijd van je zal blijven houden, wat er ook gebeurt en zolang ze er is.
Die jongen is net zo oud als jij denk ik en nu heeft hij geen moeder meer. Hij ziet er een beetje raar uit, doet soms raar, werd gepest, wie gaat er nu nog van hem houden?
Je zegt dat jij je excuses hebt aangeboden en dat is heel goed van jou. Die jongen zal voorlopig wel even niet op school komen maar als hij er weer is dan kan je hem zeggen dat je het heel erg voor hem vindt dat zijn moeder dood is en dat je graag wilt dat jullie voortaan als vrienden met elkaar om gaan. Hopen ook dat hij niet meer gepest wordt. Dat kan hij er echt niet meer bij hebben.
Jij voelt je nu een beetje schuldig vanwege die klap, maar dat hoeft niet. Die jongen treiterde jou en om een hele verkeerde reden. Dan mag hij best voelen dat hij daar iemand pijn mee doet en dat het gevolgen heeft.
Hoe het thuis bij hem is dat weet je niet denk ik, maar misschien heeft hij een broer of zus en is zijn vader er ook nog. Er zal ook wel familie zijn zoals grootouders en ooms en tantes dus hij zal wel opgevangen worden. Maar ondanks dat, je moeder kwijtraken op die leeftijd, dat is toch wel het ergste dat je kan overkomen. Hij zal wel veel tijd nodig hebben om daar overheen te komen. Ik hoop dat hij op school met rust gelaten wordt en dat jullie daar een beetje aardig en begripvol zullen zijn.
Voor iemand van jouw leeftijd zijn zulke dingen heel moeilijk om daar mee om te gaan. Ik wens je sterkte. Er wordt wijsheid en solidariteit van je gevraagd.