Goede avond iedereen, ik heb een vraagje, de vraag zit ook in de titel: ik heb een vraagje over hoe ik het pesten kan negeren, ik word gepest namelijk op school door klasgenoten, al een paar weken, vandaag kwam ik thuis, keek ik op facebook, zag ik dat een klasgenoot op een account met de naam van zijn vader beledigende opmerkingen heeft geplaatst op facebook over mijn gezicht, zoals wtf is dit, wat een pukkel gezicht heb jij, maar hij deed het op school in de les, waar ik bij zat, hij zat dus op facebook, en gingen een aantal klasgenoten met hem lachen, ik wist niet wat er gebeurde, maar ik kwam dus thuis, ik had het gelijk verwijderd, de opmerkingen en hem geblokkeerd, ik had de andere pestkoppen ook gelijk geblokkeerd op social media, ik heb het vorige week verteld aan beide mentoren van de klas, om te zeggen wat er allemaal gebeurt in de klas, ik ben ook op de basisschool gepest, ik zit nu in de bovenbouw van het vmbo, en ik had in de onderbouw geen last er meer van tot dit schooljaar, ik was weleens buitengesloten door anderen, ik had vorig schooljaar een andere meisje gepest, met 3 van de klasgenoten die nu ook mij pesten, ik heb daar spijt van, diezelfde meisje wordt al eigenlijk gepest sinds de brugklas, ja, heel lang dus, en er is sindsdien niks eraan gedaan, en ja vorige week donderdag, ging diezelfde klasgenoot die mij de beledigende opmerkingen gaf op facebook, roddelen over het andere meisje en ik heb er zelf iets van gezegd, toen was hij bang voor mij, maar een zogenaamde vriendin van hem, die één van de andere pestkoppen is, zei tegen hem dat ik het vriendinnetje ben van het andere meisje, terwijl ik niet eens vrienden met haar ben, maar haar verdedigde tegen hun, en het zielig vindt voor haar hoe zij doen tegen haar, want ik ben altijd de enige die eigenlijk meeloopt met haar altijd als we van de gymles teruggaan naar het schoolgebouw, uit de kleedkamer omdat de pestkoppen haar altijd met mij laten lopen, omdat ze van ons afwillen, ze willen niet met ons meelopen uit de kleedkamer vaak, vorige week vrijdag had ik 1ste uur gym, ik zat met één van de pestkoppen in een team, we deden zo'n balspel maar ik kreeg de bal niet zo vaak, ik werd dus boos en zei dat ik ook de bal moest krijgen want ik zat bij hem in de team, uiteindelijk heeft hij de bal maar 1x gegeven aan mij, maar ja, ik heb dus het aan mijn eigen mentor en de 2de mentor verteld, want ja, het moet gewoon stoppen, iemand moet er iets aandoen, ik wil graag het negeren, maar dan weet ik niet hoe, kunnen jullie misschien mij tips geven over hoe ik het zou moeten doen, negeren? Ik wil eigenlijk ook de pestkoppen zoveel mogelijk vermijden, en ik ga ook niet meer met hun praten. Hebben jullie ook ervaringen met pesten, jullie hoeven het niet te vertellen als jullie dat niet willen, het zou wel me heel erg helpen, want ik wil echt het negeren, ik ga het niet al te vaak melden bij mijn mentoren, ik heb het ook gemeld bij de teamleider van de afdeling waar ik op zit, want ik weet dat ze er al mee bezig zijn, maar ik hoop dat het snel stopt. Met de vriendelijke groeten van M15.