Wees trots op het onderscheidend vermogen dat jij van nature hebt! Onderscheidend vermogen is de kracht van onze maatschappij: als niemand een ander uiterlijk zou hebben of zich anders zou kleden, zouden we elkaar veel minder respecteren. Eenheidsworst leidt tot middelmatigheid. Onderscheidend vermogen zorgt voor verbintenis!
En jij hebt onderscheidend vermogen van jezelf! Giga trots op zijn dus!! Mensen geven honderden, zo niet duizenden euro’s uit om maar onderscheidend vermogen te creëren en jij hebt dat al van jezelf! Is dus een voorrecht in plaats van een last, zoals je het nu ervaart.
Truc is dus om je mindset om te zetten: ik heb onderscheidend vermogen van mijzelf en daar ben ik maar wat trots op. Iedereen die dat benoemt, geeft mij de bevestiging van mijn trots en sterkt daarmee zelfvertrouwen! De externe bevestiging dat ik van nature onderscheidend vermogen heb, maakt mij dus gelukkiger! Hoe meer externe bevestiging, hoe beter!
Mocht het je niet goed lukken om in je eentje die mindset om te zetten, zijn er weerbaarheidstrainingen om je daar bij te helpen. Stichting de Ster (stichtingdester.nl) geeft bijvoorbeeld van deze trainingen. Ze hebben ook een zomerkamp 😘