Dag Meisje, Jij pest een ander meisje en geleidelijk aan begin je te beseffen dat dit fout is maar je kan er niet mee stoppen omdat je het leuk vindt.
Je vraagt reacties van anderen zoals jij. Ik ben geen pester, maar iemand die zo rond jouw leeftijd gepest werd. Ik weet dus hoe het voelt.
Jij vindt het dus leuk, maar denk je dat dat gepeste meisje het ook leuk vindt? Hoever het gaat weet ik natuurlijk niet, maar kinderen die gepest worden zijn eigenlijk altijd zachtmoedige vriendelijke kinderen. Kinderen die niets terug doen omdat ze dat niet kunnen of durven. Zo iemand pesten, en daar steeds maar mee doorgaan is dus nog al minderwaardig, laf.
Waarom pesten pesters? Als je dat aan Google vraagt krijg je een heel verhaal waarin pesters er als nog al sneue personen van af komen. Iets dat iemand met enig zelfrespect niet zou willen zijn.
Pesters hebben in het algemeen een laag zelfbeeld en je probeert dat te versterken door iemand te zoeken die nog kwetsbaarder in het leven staat dan jijzelf, iemand die jij aankan. Als jouw gepest leuk gevonden wordt door anderen in je groep dan geeft jou dat een soort van aanzien. Of dat een soort van aanzien is wat iemand zou moeten willen is weer wat anders. Vraag je ook eens af wat voor vrienden dat zijn die het pesten van anderen bewonderenswaardig vinden. Zulke vrienden hoef ik niet!
Wat jij doet is niet alleen het leven van dat meisje vandaag verzieken, maar het kan de rest van haar leven blijven achtervolgen. Ze gaat heel negatief over zichzelf denken en dat kan soms nooit meer goed komen. En dat is dus jouw schuld! Jij hebt het kleven van een ander voorgoed bedorven.
Je kan dat van je afschudden en zeggen, wat kan mij dat schelen? Maar zo werkt dat niet. Een mens doet soms goede dingen en soms verkeerde dingen. Nu ben je nog 16, net geen kind meer en voor de wet ontoerekeningsvatbaar want minderjarig. Het ontbreekt je nog aan het verstand om te beseffen waar je mee bezig bent. Dat zegt de wet.
Je wordt ouder, je wordt volwassener en dan ga je soms nadenken over de dingen die je in je leven gedaan hebt. De goede dingen en de foute dingen en dat pesten is een heel fout ding. Wat gedaan is dat kan je niet meer veranderen. Het kwaad dat jij vandaag aanricht blijft je achtervolgen en als jij een geweten hebt dan ga jij je daar voor schamen. Dat pesten maakt ook jouw leven slechter, een last die je mee moet dragen, voorgoed. Alles wat je doet en gedaan hebt wordt opgeslagen in je hoofd en de dingen die je graag vergeten wilt blijven het hardnekkigst hangen. Omdat het zo fout was.
Denk eens aan dat meisje. Wat is er verkeerd aan haar dat zij het verdient om elke dag door jou gepest te worden? Ze komt met angst naar school, ziet daar elke dag tegen op en ligt 's nachts wakker vanwege jouw gepest. Misschien ligt ze soms te huilen in bed omdat het haar leven verziekt.
Voor jongeren van jouw leeftijd hoort het leven leuk te zijn! Ook op school!
Je begint te beseffen dat het verkeerd is wat je doet. Je kan niet stoppen omdat je het te leuk vindt.
Wat is er leuk aan het treiteren van een onschuldig zachtmoedig meisje? Waar heeft zij dat aan verdiend? Wat is er mis met jou dat jij dat leuk vindt? Wat voor bevrediging vind jij in dat pesten? Daar moet jij eens goed over nadenken!
Vraag je ook eens af hoe het zal zijn als jij haar over 10 jaar of zo weer eens tegenkomt. Hoe kijk jij dan naar haar en hoe zal zij naar jou kijken? Ik denk niet dat jij naar zo'n ontmoeting uitkijkt! Stop er daarom mee!